leuk topic manne!
TC of Teecee komt idd. uit het Aalsterse en hij lag ongetwijfeld aan de basis van de belgische muziek. Na de Carrera en de begintijd van de Cherry Moon draaide hij als resident in Chomilfoo in Dendermonde. Hij had tot enige tijd een platenzaak in Aalst en speelt wel nog eens op een retro. Zijn bekenste nummers uit de late '80's zijn "Hello I Love You". En ik dacht dat hij hier ook voor iets tussen zat maar ik kan verkeerd zijn "GND For Fun"? Nux Nemo is de eerste New Beat sound die in de hitparade verscheen, volgens mij heeft TC hier niets mee te maken al zou het wel kunnen hoor...who am I?
Kris kastaar uit Aalst was er ook zo een pioneer, vroeger was hij belgisch kampioen DMC en draaide na Carrera en begin van de Bocca later in Krypton...
Maurice Engelen, Olivier Pieters, Frank de Wulf, CJ en nog vele anderen zijn in mijn ogen ook pioneers. Pioneers en clubs uit de jaren '80... er zijn er zoveel hé, net als de industriele revolutie op gang kwam na den oorlog
Vroeger was er de AB en de Prestige in Antwerpen, de Vertigo in Brussel, de Carrera in Gent,... Maar de Carrera, man man, wree verhalen heb ik daar al van gehoord. Later hebben ze daar rechtover dan den Bocca geopend maar dit was idd veel meer commerce.
Ikzelf verzamel alles wat New Beat aangaat, de sound van de Carrera spreekt me erg aan. lekkere duistere electro - pré new beat. Spijtig dat ik daar nooit geraakt ben
En de Champou u in Wichelen komt hier ook nog ter sprake

Ik weet dat dit al een club was van toen men ouders nog gingen stappen. Mijn vriendin heeft daar nog gewerkt ten tijde dat Spike daar draaide. Wijle gingen na de CM naar den Balmoral, Champou of Extreme, (of gewoon naar huis

Veel volk was er nooit in de Champou, max ooit eens 20 man maar de sfeer was wreed! Donker kot waar ge U moest bukken om door een gang binnen te gaan. Eens binnen was het donker, natte muren, veel rook en rare mensen

Kheb de flyers onlangs nog in men handen genomen, steeds in 2-kleurendruk...
TC Brain is een ander persoon hoor. Komt uit de mid 90's en won ooit de DJ contest in Extreme. 'Twas toen DJ Contest met Marusha als main act. Wreed avondje maar ik kan het me nog steeds herinneren hoor!
Niet te veel schrijven keimi anders stopt ge ni meer met uitleggen...