Pagina 2 van 7
Geplaatst: 10 okt 2007, 21:31
door Nostalgie90
CdelM was ne classic, die hoorde vroeger OVERAL en achteraf zwaar gehyped door de three'n'one rmx met ne schone nalin& kane remix uitloper ... alles wat erachter kwam was niet wat het moest zijn!
Den tijd van DJ70 - fanatic trance was ook zone opbouwer, of acid india, stat of house, pacific dance etc..
Och er is veel shit uitgebracht, en er zijn veel dingen die rijpen tot tijdloze classics
Geplaatst: 10 okt 2007, 21:42
door Nostalgie90
enkele die mij te binnen schieten
not done wegens beugehoord:
alleen met wat pinten achter de kiezen lukt het nog wel
Cactus rhythm
White line
El Gallinero
Hit hard
Mock moon
Hocus pocus
Noxious
Promised land
Now
House Of God
Our Reservation
Mind Penetration
Belgium Jump
Drop It
Geplaatst: 10 okt 2007, 21:45
door cherryman
Café del Mar is zo echt een plaat waar ik NOOIT maar dan nooit genoeg van krijg, vind die zeker wel passen op een retro, net als 'the house of house' al is het dezer dagen maar als Tribute 2 ...
Godja ik luister begot ver niet anders dan tapekes van CM van periode 93-96 en da zen ook meestal meerdere zelfde plaatjes die erin voorkomen, dus dat werd vroeger ook al gedaan hoor. Hangt ook grotendeels of wat voor een line up er komt aan wat voor plaatjes je kan verwachten. Een furax bijvoorbeeld zal wel retro draaien, maar dan ook meer diegene die jij hier opnoemt...
Ik persoonlijk kan nooit genoeg krijgen van Retro, al spelen ze 20 keer op den avond the house of house, the first rebirth & push, het is meer de sfeer die die platen maakt denk ik. Weinige plaatsen waar ik ooit zo de boel heb zien ontploffen (kwam dan ook amper ergens anders

) als in de CM met een van dieje platen

Geplaatst: 11 okt 2007, 13:02
door Stanne
Deel de mening over Café del Mar. Maar ook over Hit hard.
Of bvb nen don't deny the beat van Club X. Lang geleden trouwens dak het nog gehoord heb. Echt een wilde schijf mor zo zijn er wel 100'en.
Geplaatst: 11 okt 2007, 13:33
door poehaaaaa
Stanne schreef:Deel de mening over Café del Mar. Maar ook over Hit hard.
Of bvb nen don't deny the beat van Club X. Lang geleden trouwens dak het nog gehoord heb. Echt een wilde schijf mor zo zijn er wel 100'en.
moet je 'm hebben, stanne, die club x knaller?
Geplaatst: 11 okt 2007, 13:37
door poehaaaaa
wat in feite belangrijker is dan de vraag of een plaat well of not done is, is de plaats waar het gespeeld wordt.
Als ik een plaat als house of house, hit hard of white line hoor op een chirofuif vol pubers, dan word ik misselijk van die nummers
als ik die platen hoor op een LC party, een CM reunion, of ik zeg maar iets the fuse, en waar de oude garde zit die herinneringen aan die nrs hebben en die BEGRIJPEN waar het allemaal over gaat, dan ga ik uit m'n bol.
ik bedoel maar: als je in de mood bent, je staat tussen puur housevolk en de locatie of het evenement heeft de juiste instelling, dan kan ELKE RETRO PLAAT!
Geplaatst: 11 okt 2007, 14:21
door ThaMan
poehaaaaa schreef:Stanne schreef:Deel de mening over Café del Mar. Maar ook over Hit hard.
Of bvb nen don't deny the beat van Club X. Lang geleden trouwens dak het nog gehoord heb. Echt een wilde schijf mor zo zijn er wel 100'en.
moet je 'm hebben, stanne, die club x knaller?
Zoude da eerst nie aan mij vragen

Geplaatst: 11 okt 2007, 14:25
door bouq
ThaMan schreef:poehaaaaa schreef:Stanne schreef:Deel de mening over Café del Mar. Maar ook over Hit hard.
Of bvb nen don't deny the beat van Club X. Lang geleden trouwens dak het nog gehoord heb. Echt een wilde schijf mor zo zijn er wel 100'en.
moet je 'm hebben, stanne, die club x knaller?
Zoude da eerst nie aan mij vragen

why should we ?
heb een maand geleden diene vinyl gekocht btw, mankeer zo nog wel wa vinyls van da kaliber
Geplaatst: 11 okt 2007, 15:10
door poehaaaaa
ThaMan schreef:poehaaaaa schreef:Stanne schreef:Deel de mening over Café del Mar. Maar ook over Hit hard.
Of bvb nen don't deny the beat van Club X. Lang geleden trouwens dak het nog gehoord heb. Echt een wilde schijf mor zo zijn er wel 100'en.
moet je 'm hebben, stanne, die club x knaller?
Zoude da eerst nie aan mij vragen

praise the lord, praise thaman

Geplaatst: 11 okt 2007, 15:32
door Sunreezer
Als ik hier thuis tapes beluister en ik kom zo een grijsgedraaide retroschijf tegen dan skip ik die altijd wel. Maar in een club zal ik me wss wel goed amuseren.
Geplaatst: 11 okt 2007, 16:31
door tomaz
Veel erger vind ik de acapella's die tot treurnis toe herhaald worden
de ergernis top drie
3. c'hantal - the realm
2. USOL - so get up
1. In the beginning there was Jack...
Of een nummer er bij mij al dan niet in gaat hangt inderdaad van de plaats en moment af. Heb al een paar keer gedacht "oh neeeeeeee wéér Spastik", maar soms is het ook nog gewoon lekker kicken.
En die opmerking over die chirofuiven :
Toeval wil dat ik net vorige zaterdag een chirofuif heb gedraaid én ik heb bovendien ook Spastik gespeeld
Nu mag je van chirofuiven zeggen wat je wil maar de ambiance die ik daar gezien heb was véél straffer dan wat ik tegenwoordig in de échte clubs zie. Er was trouwens keuzemogelijkheid voor 't publiek: er was een rock/pop/hitjes-tent en er was een beats-tent. Die beats tent was ook qua licht echt àf. Die lichtinstallatie werd bovendien bediend door iemand die de muziek snapte zodat je geen kermiseffect kreeg (alles tegelijk aan). En de laser erbij zorgde voo de finishing touch. Wel op zo'n momenten, met die sfeer, dan leg ik uitzonderlijk (maar graag) nog eens Spastik op.
Geplaatst: 11 okt 2007, 16:38
door Trab
tomaz schreef:En die opmerking over die chirofuiven :
Toeval wil dat ik net vorige zaterdag een chirofuif heb gedraaid én ik heb bovendien ook Spastik gespeeld
Nu mag je van chirofuiven zeggen wat je wil maar de ambiance die ik daar gezien heb was véél straffer dan wat ik tegenwoordig in de échte clubs zie. Er was trouwens keuzemogelijkheid voor 't publiek: er was een rock/pop/hitjes-tent en er was een beats-tent. Die beats tent was ook qua licht echt àf. Die lichtinstallatie werd bovendien bediend door iemand die de muziek snapte zodat je geen kermiseffect kreeg (alles tegelijk aan). En de laser erbij zorgde voo de finishing touch. Wel op zo'n momenten, met die sfeer, dan leg ik uitzonderlijk (maar graag) nog eens Spastik op.
Je bedoeld toch die chirofuif in baal he? Ik was daar ook en inderdaad, die belichting was wel super gedaan. Een van de betere fuifen moet ik zeggen

Geplaatst: 11 okt 2007, 17:03
door After
idd, in the beginning there was Jack, dat hoor je veel te veel, vooral bij beginnende dj's is deze sample populair

Geplaatst: 11 okt 2007, 17:13
door Sunreezer
Dan denk ik dat bij beginnende dj's deze toch populairder is:
Something for your mind...
Geplaatst: 11 okt 2007, 17:58
door ThaMan
Ach ja... het is het moment dat telt !